Kasutustingimused

1. Üldsätted

1.1. Käesolevad FLOORIN AS e-poe (edaspidi: e-pood) müügitingimused (edaspidi: tingimused) kehtivad FLOORINi e-poest ostmisel internetiaadressilt pood.floorin.ee Kauba müüja on FLOORIN AS (edaspidi: müüja), aadress Pärnu mnt 139E/3, Tallinn 11317, registrikood 10116057, tel 6558244, e-posti aadress epood@floorin.ee. Tingimused kehtivad kõigi isikute (edaspidi: klient) ja müüja vahel FLOORINi e-poe vahendusel kauba ostmisel tekkivate õigussuhete kohta.
1.2. Müüjal on õigus ühepoolselt tingimusi muuta ja täiendada, avaldades uued tingimused internetiaadressil pood.floorin.ee/conditions-of-use. Mistahes muudatusi ei rakendata tagasiulatuvalt.
1.3. Kliendil on võimalik enne ostu sooritamist tingimused salvestada, printida ja vajaduse korral taasesitada ning klient nõustub e-poest ostu sooritamisel tingimustes sätestatuga.
1.4. Tingimustele lisaks kohaldatakse e-poest ostu sooritamisele Eesti Vabariigis kehtivaid õigusakte.
1.5. FLOORIN AS jätab endale õiguse loobuda tellitud kaupade müügist järgmistel juhtudel:
     1.5.1. kauba hind või omadused on väärad inimliku eksituse või tehniliste probleemide tõttu e-poe süsteemis;
     1.5.2. kliendi poolt tellitud kaupa ei ole FLOORINI või tehase laos.


2. Kaupade ostmine ja tellimuste vormistamine e-poes 

2.1. Tellimusi saab e-poes esitada nii registreeritud kliendina sisse logides kui ka külastajana. Registreeritud kliendina saab tellimust kontrollida minu konto alt.
2.2. Klient valib e-poest välja soovitud kaubad ja lisab need ostukorvi.
2.3. Klient valib tellimuse üleandmise viisi ja koha.
2.4. Klient kontrollib enne tellimuse tegemist, et tellimuses toodud andmed vastavad kliendi tegelikule soovile. Seejärel kinnitab klient ostukorvi ja tasub turvalistelt kauba eest läbi Maksekeskuse ning kasutades makseviise:
     2.4.1. Eesti pangalingid: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Pocopay
     2.4.2. Visa/Mastercard kaardimaksed
2.5. Makseid vahendab Maksekeskus AS. Floorin AS-il puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele. Leping jõustub alates tasumisele kuuluva summa laekumisest Floorin AS arvelduskontole. Floorin AS on isikuandmete vastutav töötleja ning edastab maksete teostamiseks vajalikud isikuandmed volitatud töötleja Maksekeskus AS-le.
2.6. Tellimuse eest tuleb tasuda koheselt. Tellimus loetakse esitatuks kaupade eest tasumisega.
2.7. Pärast kauba eest tasumist tuleb kliendil vajutada lingile "Tagasi kaupmehe juurde".
2.8. Tellimuse ja makse kättesaamise kohta saadab müüja kliendile e-kirjaga tellimuse kinnituse ja arve.
2.9. Müüja ja kliendi vahel jõustub müügileping alates kliendi poolt tasutud ostusumma tervikuna laekumisest müüja arvelduskontole.
2.10. Kui tellitud kaupa ei ole võimalik tarnida seoses kauba lõppemisega või muul põhjusel, teavitatakse sellest klienti esimesel võimalusel ning tagastatakse tasutud raha (sh kauba kättetoimetamise kulud) viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul teate saatmisest.
2.11. Kui klient on tasunud tellimuse eest ning soovib seda muuta, siis saab seda teha kuni kaubad pole tehases komplekteeritud.

3. Kauba hind ja maksevõimalused

3.1. Kõik e-poes müüdavate kaupade hinnad on näidatud eurodes ning sisaldavad käibemaksu 20%.
     3.1.1. Makseid võetakse samuti vastu eurodes.
3.2. Klient tasub tellimuse eest ettemaksuna kauba müügihinna ning kohaletoimetamise tasu täies ulatuses. E-poe makseid vahendab Maksekeskus AS. Pangalingiga tasumisel toimub tehing vastava panga turvalises keskkonnas ja krediitkaardiga tasumisel Maksekeskus AS turvalises keskkonnas. Makse sooritamisel on makse saajaks Maksekeskus AS. Maksekeskus AS ei ole kliendi ja FLOORINi vahel sõlmitud müügilepingu üheks pooleks. Müüjal puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele.
3.3. Juhul, kui klient ei vali tellitud kaubale FLOORINi Tallinna Kalda lattu ise järele tulemist, lisandub müügihinnale kauba kohaletoimetamise tasu vastavalt müügitingimuste punktile 4.
3.4. Kauba eest saab tasuda e-kaubamaja veebikeskkonnas näidatud viisidel. Tellimuse maksumusele võib lisanduda teenustasu vastavalt kliendi ja panga- või krediitkaardi väljastaja vahel sõlmitud lepingule.

4. Toodete kohaletoimetamine ja üleandmine 

4.1. Kaupa saab tellida kas FLOORINi Tallinna Kalda lattu (tulete kaubale ise järgi) või kliendi poolt näidatud aadressile kullerteenust kasutades.

4.2. Kauba kättesaamine FLOORINi Kalda laost:
4.2.1. Kauba väljastamine toimub Kalda 7 aadressil lao lahtioleku aegadel tööpäeviti kella 9-17:00 eeldusel, et Klient on eelnevalt kauba eest tasunud ning saanud e-maili teel kinnituse kauba komplekteerimisest.
4.2.2. Laos olev kaup komplekteeritakse tööpäeviti vahemikus 9-17ni peale tellimuse eest tasumist. Peale kl 14:00 tehtud tellimused on valmis väljastamiseks järgmisel tööpäeval. Nädalavahetusel ja riiklikel pühadel tehtud tellimused komplekteeritakse esimese tööpäeva jooksul. Klienti teavitatakse e-mailiga, kui kaup on järele tulemiseks valmis.
4.2.3. Kliendile väljastatakse kaubad isikut tõendava dokumendi (ID kaart, pass) ja tellimuse numbri esitamisel. Kaubale järgi tuleval isikul peab olema ette näidata ka tellimus, kas paberil välja prindituna või digitaalsel kujul. Isikut tõendava dokumendi ja tellimisnumbri puudumisel võib müüja jätta kauba väljastamata.
4.2.4. Müüja ei vastuta kliendile tekkinud kahju eest, kui müüjast mittetulenevatel põhjustel on kolmandad isikud saanud oma valdusse koopia tellimusest, arvest või unikaalse tellimuse numbri ja selle alusel on kaup kätte saadud.
4.2.5. Valides kauba tellimisel kättesaamiseks FLOORINi Kalda laost ei lisandu summale kohaletoimetamise tasu.
4.2.6. Kui Klient ei tule Kaubale järele hiljemalt 30 (kolmekümne) päeva jooksul pärast kokkulepitud Kauba kättesaamise kuupäeva, loetakse, et Klient on Müügilepingut rikkunud ning ta ei soovi Kaupa. Müüjal on õigus Müügilepingust ühepoolselt taganeda ning nõuda kahju hüvitamist (näiteks kauba hoiu- ja veokulud1) ja tasaarveldada Müüja poolt kantud kahju Kliendi poolt ette tasutud summadega.

4.3. Kauba kättesaamine kulleriga:
4.3.1. Kui klient soovib kaupade kohaletoimetamist kulleriga, toob kuller tellitud kaubad kohale 2-5 tööpäeva jooksul kauba lattu jõudmisest. Kohaletoimetamise teenustasu sõltub tellitud kauba suurusest, kaalust ja tarnepiirkonnast.
4.3.2. Kulleri poolt kohaletoimetatav kaup tarnitakse kulleriga kliendi poolt märgitud aadressile tööpäeviti ajavahemikus kell 9.00 – 17.00, vastavalt sihtkoha kättetoimetamise võimalustele. Kauba üleandmise täpse aja lepib kuller kliendiga eelnevalt telefoni teel kokku.
4.3.3. Kaup tarnitakse kliendile kuni maja välisukseni, mis kehtib ka korrusmajade puhul. Kullerteenus ei sisalda kauba tuppa toomise teenust.
4.3.4. Klient peab tagama kokkulepitud ajal ja aadressil kauba vastuvõtmise või selle ümbersuunamise kullerilt SMSi või e-maili teel laekuva eelinfo alusel. Juhul kui klient ei ole kauba saabumise hetkel kättesaadav, teeb kuller ühe täiendava katse kaupa kätte toimetada. Kui mõlemad katsed kaupa kliendile üle anda ebaõnnestuvad, toimetab kuller saadetise tagasi lattu. Kui Klient ei tule Kaubale järele hiljemalt 30 (kolmekümne) päeva jooksul pärast kokkulepitud Kauba kättesaamise kuupäeva, loetakse, et Klient on Müügilepingut rikkunud ning ta ei soovi Kaupa. Müüjal on õigus Müügilepingust ühepoolselt taganeda ning nõuda kahju hüvitamist (näiteks kauba hoiu- ja veokulud2) ja tasaarveldada Müüja poolt kantud kahju Kliendi poolt ette tasutud summadega.
4.3.5. Kui kaupade kohaletoimetamine kokkulepitud ajaks ei ole võimalik, on FLOORINil õigus tarneaega pikendada, andes sellest kliendile eraldi teada. Juhul kui tarneaja algus langeb nädalavahetusele või riiklikele pühadele, tarnitakse tellimus järgnevatel tööpäevadel.

4.4. Kauba kontroll
4.5.1. Kauba kättesaamisel kohustub klient avama tootepakendi ettevaatlikult, pakendit ja tooteid kahjustamata. Juhul kui klient on rikkunud pakendi hooletuse tõttu ehk tootepakendit oli võimalik avada seda kahjustamata, on müüjal õigus kaupade tagastamisel nõuda tekitatud kahju hüvitamist. Juhul, kui tootepakendit ei saa rikkumata avada, ei vastuta klient rikutud pakendi eest.
4.5.2. Kauba kättesaamisel kohustub klient koheselt kontrollima kaupade kogust ja vastavust tellimusele ning allkirjastama saatelehe. Kui klient märkab kauba vastuvõtmisel, et kaubad ei vasta tellimusele, saatelehel märgitud andmetele või pakendil ja toodetel on olulised vigastused, tuleb kliendil sellest koheselt teavitada FLOORINi veebipoe kliendituge või kaubale järele tulemisel FLOORINi laotöötajat.
4.5.3. Juhul, kui klient avastab kauba kättesaamisel, et talle on saadetud vale või defektne kaup või kaup ei jõua kliendini heas seisukorras ja kinnises pakendis, tuleb sellest koheselt teavitada FLOORINI veebipoe kliendituge.
4.5.4. Müüja vastutab kliendi poolt ostetud kauba eest selle transportimise jooksul. Kauba kättesaamise hetkest läheb kauba kahjustumise või kadumise risk üle kliendile.

5. Isikuandmete töötlemine

5.1. Müüjal on õigus töödelda kliendi poolt esitatud isikuandmeid ja ostude andmeid kooskõlas kehtivate õigusaktidega ulatuses, mis on vajalik eelkõige kliendi poolt e-poes esitatud tellimuse täitmiseks.
5.2. Müüja töötleb kliendi isikuandmeid järgmistel eesmärkidel:
5.3. e-poes esitatud tellimuse täitmine;
5.4. e-poe kliendisuhete haldamine ja kliendiga suhtlemine;
5.5. kliendi päringutele vastamine;
5.6. õigustatud huvi;
5.7. tarbijaharjumuste uurimine;
5.8. müügistatistika koostamine;
5.9. e-poe teenuste haldamine ja arendamine.
5.10. Müüja rakendab kõiki meetmeid (sh administratiivsed, tehnilised ja füüsilised meetmed) kliendi isikuandmete kaitsmiseks. Juurdepääs andmete muutmiseks ja töötlemiseks on ainult selleks volitatud isikutel.
5.11. E-poest külalisena ostmisel registreeritakse kliendi ees- ja perekonnanimi, e-posti aadress, telefon ning postiaadress juhul, kui see on vajalik kauba kliendile kohale toimetamiseks.
5.12. E-poest registreeritud kliendina ostmisel registreeritakse kliendi ees- ja perekonnanimi, sugu, sünniaeg, e-posti aadress, telefon, postiaadress ning kaupade ja tellimustega seotud infot.
5.13. E-poes külalisena ostu sooritanud klientide isiku- ja ostuandmeid säilitatakse 7 aastat arvates ostu sooritamisest. Peale nimetatud tähtaja saabumist isikuandmed kustutatakse automaatselt.
5.14. E-poes registreeritud ostu sooritanud klientide isiku- ja ostuandmeid säilitatakse 7 aastat arvates ostu sooritamisest. Peale nimetatud tähtaja saabumist isikuandmed kustutatakse automaatselt.
5.15. Kliendil on igal ajal õigus saada Müüjalt enda kohta käivaid isikuandmeid, nõuda kliendi isikuandmete parandamist ja ülekandmist ning isikuandmete töötlemise lõpetamist. Taotlused palume esitada elektrooniliselt FLOORINI e-mailile info@floorin.ee. Eesmärgiga tagada isikuandmete töötlemise turvalisus, peab kliendi taotlus olema digitaalselt allkirjastatud. Müüjal on õigus jätta kliendi taotlus rahuldamata, kui kliendi isikusamasust ei ole võimalik tuvastada või isikuandmete edastamine ei ole turvaline.
5.16. Müüjal on õigus e-poes registreeritud isikuandmetele teostada profiilianalüüsi, et paremini mõista klientide ootusi ja sellest tulenevalt pakkuda paremaid kaupu ja teenuseid võimaldades otseturunduse täpsemat suunamist.
5.17. E-poes on isikuandmete vastutavaks töötlejaks Floorin AS. FLOORIN-il on õigus edastada isikuandmeid e-poe koostööpartneritest volitatud töötlejatele eesmärgiga pakkuda klientidele parimat teenust. Volitatud töötlejatel on õigus isikuandmeid töödelda ainult müüjalt saadud juhiste järgi.
5.18. Isikuandmete töötlemisega seotud vaidluste lahendamine toimub klienditoe vahendusel (info@floorin.ee). Järelevalveasutus on Eesti Andmekaitse Inspektsioon (info@aki.ee).

6. Küpsiste kasutamine 

6.1. E-pood kasutab küpsiseid. Küpsis on pisike tekstifail, mille veebilehitseja salvestab automaatselt kliendi poolt kasutatavasse seadmesse. Küpsiseid kasutatakse teabe kogumiseks selle kohta, kuidas klient e-poodi kasutab, eesmärgiga pakkuda kliendile paremat kasutajakogemust.
6.2. E-poes kasutatakse järgmisi küpsiseid:
     6.2.1. seansiküpsised, mille eesmärk on võimaldada e-poe kasutamist;
     6.2.2. püsiküpsised, mille eesmärk on pidada meeles kliendi valikuid e-poes;
     6.2.3. esimese ja/või kolmanda osapoole küpsised, mille eesmärk on näidata kliendile sobilikku reklaami ja pakkumisi;
     6.2.4. kolmanda osapoole analüüsiküpsised, mille eesmärk on turundussuhtluse optimeerimine.
6.3. Klient võib oma seadmetesse salvestatud küpsised kustutada ja/või blokeerida, muutes oma veebilehitseja vastavaid seadeid. Küpsiste mittekasutamisel ei pruugi e-pood plaanipäraselt töötada ja/või osad funktsionaalsused ei pruugi olla kliendile kättesaadavad.
6.4. Lisaks analüüsiküpsiste kasutamisele kasutab e-pood piksleid (pixel tags, web-beacons), mille abil jälgitakse Floorini e-poe veebilehe epood.floorin.ee kasutust. Seda tehes ei töödelda isiku tuvastamist võimaldavaid andmeid.

7. Müügilepingust taganemine ning kauba ja makse tagastamine

7.1. Kliendil on õigus taganeda e-kaubamajas sõlmitud müügilepingust ning tagastada e-kaubamajast ostetud kaup 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest. Kauba tagastamise korral tuleb ühendust võtta müüja klienditoega ja sõlmida vastav kokkulepe.
7.2. Müügilepingust taganemiseks ja kauba tagastamiseks peab klient esitama taganemisavalduse ja edastama selle e-posti teel: epood@floorin.ee

TAGANEMISAVALDUS
Juhul kui klient ei kasuta taganemiseks FLOORINi taganemisavalduse blanketti, palume taganemisavalduses esitada järgmine teave:
     7.2.1. tellimuse number;
     7.2.2. kauba kättesaamise kuupäev;
     7.2.3. kliendi nimi;
     7.2.4. tagastatava kauba täpne nimetus;
     7.2.5 kliendil on õigus põhjust esitamata lepingust taganeda 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest. Kuid iga tagasiside aitab FLOORINil parandada kaupade ja teenuste kvaliteeti.

7.3. Klient on kohustatud taganemisõiguse kasutamisel tagastama kauba müüjale hiljemalt 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse esitamisest. Kauba(d) saab tagastada FLOORINi Kalda lattu aadressile: Kalda tänav 7, Tallinn 11625.
7.4. Klient võib kasutada lepingust taganemise õigust, kui kaup on kasutamata ja rikkumata. Soovitame kliendil kõik kaubad, mida ta soovib tagastada, saata tagasi või kohale toimetada ühe korraga. Tagastamisega seotud otsesed kulud kannab klient. Kaubad tuleb tagastada originaalpakendis. Kui klient taganeb tellimusest osaliselt, siis toimub transpordikulude tagastamine proportsionaalselt, vastavalt tagastatud kauba hulgale kogu tellimusest.
7.5. Tagastatav kaup (s.h tarvikud) peab olema kasutamata ja rikkumata. Kliendil on õigus kaubaga tutvuda viisil, nagu see on lubatud tavapäraselt poes ning klient vastutab kaubaga tutvumisel kauba väärtuse vähenemise eest, kui ta on kaupa kasutanud eeltoodust muul viisil. Ehitusmaterjalide jms suuremõõtmeliste või kergesti purunevate kaupade hävimise risk läheb üle kliendile alates hetkest, kui kuller on jõudnud kliendi asukohta või klient on kaubale järele tulnud FLOORINi Kalda lattu. Kauba mahalaadimise, mis toimub kliendi osalusel, käigus tekkinud vigastused on kliendi risk ning kui klient soovib selliseid kaupu tagastada 14-päevase taganemisõiguse jooksul, siis loetakse kauba väärtus vähenenud null euroni ning tasaarvestuse käigus loetakse kliendi ja FLOORINi nõuded tasaarveldatuks.

7.6. Kliendil ei ole õigus tagastada:
7.6.1. kaupu, mis ei kuulu pärast pakendi avamist tagastamisele hügieenilistel põhjustel;
7.6.2. tellitud ja juba osutatud teenust;
7.6.3. kaupu, mis on valmistatud või kohandatud vastavalt kliendi soovidele;
7.6.4. kaupu, mis peale pakendi avamist riknevad kiiresti ning kui need on pärast kohaletoimetamist avatud;
7.6.5. kaupu, mis oma olemuse tõttu segatakse või ühendatakse pärast üleandmist muu asjaga selliselt, et neid ei saa enam teineteisest eraldada;

7.7. Juhul, kui klient on tehingust taganenud, tagastab müüja kliendile ostusumma koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul alates sellest, kui müüjale on tagastatud lepingu esemeks olnud asi või esitatud tõend asja tagasi saatmise kohta. Tagasimakse tehakse samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.
7.8. Juhul, kui klient on tagastatavat kaupa rikkunud või kahjustanud tahtlikult või hooletuse tõttu, on müüjal õigus keelduda kauba tagasi võtmisest või nõuda tekitatud kahju hüvitamist.

8. Nõuetele mittevastate kaupade tagastamine

8.1. E-poest ostetud kaupadele kehtib 2-aastane pretensioonide esitamise tähtaeg. Kaubal puuduse ilmnemisel palume lõpetada kauba kasutamine. FLOORIN vastutab kaupade nõuetele mittevastavuse ja puuduste eest kui mittevastavus oli olemas kauba kliendile üleandmise hetkel.
8.2. FLOORIN ei vastuta kauba puuduste eest, mis on tekkinud kauba mittenõuetekohase või mittesihipärase paigaldamise, kasutamise ja/või hooldamise tõttu. FLOORIN ei vastuta kauba puuduste ees, mis tekkisid kaubale normaalse kulumise käigus.
8.3. Puudustega kauba korral on kliendil õigus nõuda puudusega kauba parandamist või asendamist. Kui FLOORINil ei ole võimalik kaupa parandada või asendada või kauba parandamine või asendamine ebaõnnestub mõistliku aja jooksul, siis on kliendil õigus nõuda ostuhinna tagastamist.
8.4. Kui klient nõuab asja parandamist ja FLOORIN ei tee seda mõistliku aja jooksul, siis ei või klient asja ise parandada või lasta seda teha ning nõuda FLOORINilt selleks tehtud kulutuste hüvitamist.
8.5. Klient peab teatama kauba lepingutingimustele mittevastavusest FLOORINi kahe kuu jooksul pärast seda, kui ta sai mittevastavusest teada.
8.6. Küsimuste, probleemide või kaebuste korral võtke palun ühendust FLOORINi klienditeenindusega e-posti aadressil epood@floorin.ee või pöörduge lähimasse FLOORINi kauplusesse.
8.7. Pretensioonid vaadatakse läbi ja kliendiga võetakse ühendust esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul alates pretensiooni kättesaamisest.

9. Pretensioonide esitamine ja vastutus 

9.1. Müüja vastutab ostetud kaubal ilmneva mittevastavuse eest 2 aasta jooksul alates kauba kliendile üleandmisest. Tarbijale kauba müümise korral eeldatakse, et 6 kuu jooksul kauba kliendile üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Klient kohustub müüjat teavitama kauba mittevastavusest hiljemalt 2 kuu jooksul selle avastamisest ehk esitama pretensiooni.
9.2. Kliendil on soovitatav esitada pretensioon e-posti teel aadressile epood@floorin.ee Pretensioonis tuleb märkida kliendi nimi ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise kuupäev, kaubal ilmnenud puudus ja esitatava nõude sisu ning lisada ostu tõendav dokument (tellimus ja/või arve). Võimalusel on soovitatav pretensioonile lisada ka defektsest tootest pilte.
9.3. Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tekkiva kahju või mis tahes muude tagajärgede eest, sealhulgas kohaletoimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüjal ei olnud võimalik mõjutada.
9.4. Müüja ei vastuta tellitud kauba mittesihipärasest kasutamisest tekkinud kahjude eest.
9.5. Müüja ja kliendi vahel tekkivad vaidlused lahendavad pooled läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel on kliendil õigus pöörduda Tarbijakaitseametisse (Pronksi 12,10117 Tallinn, http://www.tarbijakaitseamet.ee) ja tarbijavaidluste komisjoni (Pronksi 12,10117 Tallinn, http://www.komisjon.ee) vaidluse kohtuväliseks lahendamiseks või Harju Maakohtusse. Lisaks on kõikidele klientidele avatud e-kauplejatega tekkinud kaebuste lahendamiseks Euroopa Liidu elektrooniline keskkond ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) aadressil http://ec.europa.eu/odr.
9.6. FLOORINi veebileht võib sisaldada viiteid või linke kolmandate isikute veebilehtedele. FLOORIN ei vastuta sellistel veebilehtedel oleva teabe ega nende kaudu pakutavate teenuste eest.

1 tehasest tellitud kaubatarned enamasti Euroopast ja hinnastamine sõltuvalt kauba kogusest, viimasest lähtuvalt ka hoiukulude arvestus
2 tehasest tellitud kaubatarned enamasti Euroopast ja hinnastamine sõltuvalt kauba kogusest, viimasest lähtuvalt ka hoiukulude arvestus